Фетел спечели полпозишън в Сингапур

Начало / Моторни / Формула 1 / Фетел спечели полпозишън в Сингапур

Себастиан Фетел спечели 49-и полпозишън в кариерата си и ще стартира от първа позиция в утрешното състезание за Гран при на Сингапур. Четирикратният световен шампион се представи страхотно в квалификацията на уличното трасе Марина Бей и пребори двамата пилоти на "Ред Бул" Макс Верстапен и Даниел Рикардо, които диктуваха темпото през целия уикенд.

Големият съперник на германеца за титлата Люис Хамилтън ще стартира от пета позиция зад втория пилот на "Ферари" Кими Райконен.

"Крещях с цяло гърло, силно колкото феновете около пистата. Колата беше невероятна и съм много щастлив, че го направихме. Още съм изпълнен с много адреналин и мисля, че трябва да се успокоя малко. Просто това е едно страхотно трасе, на което колата ти оживява. Усещаш, че можеш да направиш всичко, което ти се иска", каза Фетел след края на квалификацията.

Той предупреди, че състезанието ще бъде още по-тежко, заради натоварванията, които се очакват. На страната на германеца е статистиката. В седем от досегашните девет надпревари пилотът, който стартира от полпозишън успя да спечели и състезанието.

Фетел, който е четирикратен победител в Сингапур, ще стартира за 4-ти път от първа позиция. Той е и единствения пилот, който успя да спечели в една година двете типични улични надпревари – Монако и Сингапур, това се случи през 2011 г. През този сезон германецът отново спечели в Княжеството, така че може да запише втори подобен дубъл.

В първата част от квалификацията "Ферари" не показаха скоростта си от третата свободна тренировка. За сметка на това пилотите на "Ред Бул" отново бяха много силни и дадоха двете най-добри времена.

Лидерите не бяха притеснени и се прибраха рано в бокса, с времена гарантиращи им продължаване напред. В заключителните секунди обаче стана много интересно, като условията на трасето се подобриха драстично. Това пзоволи на Фернандо Алонсо и Щофел Вандорн да дадат трето и пето време. Сред челниците бяха и двамата пилоти на "Торо Росо" Карлос Сайнц и Даниил Квят.

Изненадващо в първата част отпаднаха Ланс Строл и Фелипе Маса с "Уилямс, пилотите на "Заубер" Маркус Ериксон и Паскал Верлайн, както и Кевин Магнусен с "Хаас".

Във втория сегмент топ отборите значително подобриха представянето си и времената паднаха драстично. "Ферари" се доближиха значително до своите съперници от "Ред Бул".
Макс Верстапен беше много бърз, но в решителни момент не успя да издържи на напрежението.

Размествания сред водещите пилоти не настъпиха, като в Топ 10 се наредиха Верстапен, Рикардо, Фетел, Райконен, Ботас и Хамилтън. От "Макларън" също затвърдиха прогреса си, вкарвайки и двете коли в последната трета част, а останалите двама бяха Сайнц и Нико Хюлкенберг.

Изненадващо сред най-добрите 10 не попаднаха двете коли на "Форс Индия". Серхио Перес и Естебан Окон, които се представят много стабилно през сезона не можаха да покажат скорост на уличното трасе и ще стартират в средата на колоната утре.

Заключителните 12 минути започнаха с няколко невероятно бързи обиколки. Райконен зададе ранното темпо, но веднага след това времето му беше подобрено последователно от Рикардо и Верстапен, но последната дума беше на Фетел с 1:39.669.

Пилотите на "Мерцедес" бяха едва пети и шести, но съответно на половин секунда и 1.1 секунда изоставане.

При вторите минавания с нови гуми от типа ултрасофт, единствено Фетел успя да подобри своя резултат. Той беше по-бърз с близо две десети и записа 1:39.491. Верстапен не успя да издържи на напрежението и даде по-слаб резултат дори от първото си излизане. Холандецът не успя да запише първи полпозишън в кариерата си и изравни най-доброто си постижение в квалификация – второ място.

"Бяхме много близо до Себастиан, но не успяхме да спечелим. Ще видим как ще бъде утре, в състезанието ще е трудно да направим изпреварвания, но оставам оптимист", каза Верстапен.

На втора редица се наредиха Рикардо и Райконен. Финландецът се движеше отлично в първите два сектора, но допусна грешка в края и след контакт с бетонната стена загуби време.

ФОТО:БТА

Коментар