Световният шампионат по мотокрос се връща в България (видео)

Начало / Моторни / Мотоциклетизъм / Световният шампионат по мотокрос се връща в България (видео)

След четиригодишно прекъсване световният шампионат по мотокрос MXGP/MX2 се завръща отново в България на мотополигон "Горна Росица", град Севлиево. Състезанието ще включва още два класа от европейския шампионат - ЕМХ250 (250сс, четиритактови мотоциклети) и ЕМХ300 (300сс, двутактови).

"До момента за участие в Гран при на България 2018 са подали заявки 150 състезатели от 33 държави (MXGP - 32, MX2 - 30, EMX250 - 58 и EMX300 - 30). За многобройните почитатели на мотокроса в България, които издържаха толкова много години без световен шампионат в България, програмата на състезанието е повече от интересна и напрегната. В събота четирите класа ще направят по една свободна тренировка и една квалификация, като за европейския шампионат тези тренировки са комбинирани поради натовареността на програмата, а след това ще видим и четири състезателни манша, като европейските стартове ще бъдат точкувани за шампионата на Стария континент, а стартовете на световния шампионат ще бъдат за определяне на стартовите позиции в неделя. Последният ден включва две загряващи тренировки за MXGP и MX2, както и общо 6 манша, които в крайна сметка ще определят и победителите в Гран при на България.

В клас MXGP (350-450cc, четиритактови мотоциклети) от началото на сезона сме свидетели на грандиозната борба между Джефри Херлингс (КТМ, Холандия) и Антонио Каироли (КТМ, Италия). Досега италианецът има две победи в Севлиево (2014 - МXGP, 2007 - МХ2), а холандецът е също с две (МХ2 - 2013 и 2014). Все още българската публика не е виждала Херлингс с 450-кубиков мотоциклет в Севлиево, но от началото на сезон 2018 той има 13 победи на различни по вид трасета и сега ще кара на твърда почва - коренно различнаот меките пясъчни трасета на които той е израснал. Кайроли има за цел все по-непостижимата задача да спечели 10-а шампионска титла, но разликата между него и Херлингс в момента е над 50 точки, а до края на шампионата остават само три кръга. България ще бъде представена в клас MXGP от севлиевеца Петър Петров (Хонда), който от дълги години живее в Белгия, където тренира и се състезава. Петър пропусна няколко кръга от шампионата поради контузия, но за "родното си" Гран при българските фенове ще имат шанса да го видят на бариерата и подкрепят.

МХ2 (максимална възраст 23 години) е групата на световно ниво с 250сс четиритактови мотоциклети и класът с най-много битки във всеки един манш. С изключително атрактивната си езда, испанецът Хорхе Прадо (КТМ) води в класирането с 28 точки пред останалите и има зад гърба си девет победи в отделни кръгове. Шампионът за 2017 - Паулс Йонас (КТМ, Латвия), изостава от испанеца, но Севлиево е трасе, което предоставя огромен брой линии (траектории) за каране, което е гаранция за оспорвана битка с неясен резултат. Алекс Димитров е българският пилот, който ще се нареди на старта в клас MX2, като задачата му не е никак лесна, но важен е опитът, който той ще добие като част от шоуто на световния елит при 250 кубиковите.

Европейският клас в тази кубатура е епично бойно поле, на което в крайна сметка се определят пилотите, които през следващия сезон ще преминат в един от двата класа на световния шампион по мотокрос.

Конкуренцията в тази група е на много високо ниво, като двама пилоти от Великобритания - Мел Покок (Хускварна, 281т.) и Мартин Бар (Хускварна, 246т.) са в перманентна битка, целяща да детронира Матис Боаром (Хонда, Франция), който носи червения номер на лидер в шампионата само с 18 точки преднина спрямо Покок. Трима български пилоти ще видим в клас ЕМХ250 и това са Майкъл Иванов, Николай Малинов и Станислав Цеклеов. Майкъл Иванов има не малък брой участия в световния шампионат в клас МХ2 и в момента е най-бързият български пилот в кубатурата. Николай Малинов, който се състезава в клас ЕМХ125 на европейския шампионат, ще се прехвърли в по-голямата кубатура на кръга в Севлиево, а за Станислав Цеклеов това ще бъде първо участие в състезание от такъв ранг. И тримата ще трябва да преодолеят квалификацията за да се наредят на стартовата бариера, но и тримата имат силни шансове да го направят на домашното си трасе.

В клас ЕМХ300 България няма представител за момента, тъй като това е един изключително специфичен състезателен клас, но за почитателите на двутактовия звук и мирис, шоуто е гарантирано.

Официалното откриване на състезанието е в неделя сутринта (10:00 часа), след което ще видим и победителите в така чаканото Грна при на България 2018 - световен и европейски шампионат по мотокрос", пишат организаторите на официалния сайт на БФМ.

Фото: БНР

Коментар